Gepubliceerd op 15 mei 2015 door Bryan Berendsen
Google heeft vorige week aangekondigd te gaan komen met gloednieuwe advertenties om de gebruikerservaring voor de klant te optimaliseren binnen Google. Dit willen ze gaan doen door aparte pagina’s te gaan bouwen voor specifieke onderwerpen zoals een hypotheek of het kopen van een auto. In dit blog laat ik je zien met welke nieuwe Ads Google gaat komen én wat het voordeel is voor jouw als adverteerder in Google.
Google start met het lanceren van nieuwe advertentiemogelijkheden in drie specifieke onderwerpen, namelijk:
Bovenstaande advertentie is een voorbeeld van een automotive advertentie waarbij Google de gebruiker een optimale ervaring wil laten beleven met veel beeld. Gebruikers hebben minder tijd en willen graag alles ‘direct’ en daarom heeft Google ervoor kiezen om veel beeld hierbij in te zetten. Tevens met een aantal links eronder waar de desbetreffende Dodge Challenger verkrijgbaar is.
Onderstaand nog een voorbeeld van de nieuwe hotel advertenties:
Deze advertenties zijn geoptimaliseerd voor de gebruikers, door op een hotel te zoeken en daarbij direct de mogelijkheden te krijgen om een kamer te boeken bij één van de aanbieders. Ook hier valt weer op dat er veel gebruik wordt gemaakt van grote afbeeldingen. Google heeft ervoor gekozen om hiermee te starten aangezien er meer dan een miljoen zoekopdrachten per dag zijn naar hotels.
Omdat het nemen van een hypotheek wellicht wel één van de belangrijkste financiële beslissing is die men neemt in hun leven, komt er dadelijk een advertentievorm waarbij men onder meer de hypotheekrentes, aanbieders en nog veel meer kan gaan vergelijken. Aan de hand van advertenties kunnen leveranciers adverteren met lage rentes, gunstige voorwaarden en meer!
Deze nieuwe vormen om te adverteren zijn ontzettend waardevol voor de adverteerders. De kans op conversie wordt op deze manier vele malen hoger, tevens ook de concurrentie. Google optimaliseert hierbij zeer specifieke zoekopdrachten en zorgt ervoor dat jouw potentiële klant een betere ervaring krijgt. Wanneer jij hier tussen staat met jouw advertentie omdat je een lage hypotheekrente kan bieden bijvoorbeeld, kan je deze potentiële klant aan jou binden.
Het biedt ook mogelijkheden voor de kleine aanbieders van hotelkamers en appartementen. Is jouw prijs bijvoorbeeld altijd al lager dan de grote jongens als Expedia etc., met een advertentie en de laagste prijs kan je er voor zorgen dat ze kiezen voor jou, om dat specifieke hotel te boeken. Dit is natuurlijk allang niet meer afhankelijk van alleen de prijs, maar dit biedt mogelijkheden om in zicht te komen van potentiële klanten tussen de grote jongens.
De nieuwe Automotive advertenties zijn interessant voor de grote merken met hun occasions maar ook voor de tweedehands dealers, die graag hun auto via Google willen aanbieden.
Kortom: deze nieuwe advertenties zorgen voor specifieke opdrachten en tal van mogelijkheden voor adverteerders. Voorlopig heb ik het nog niet gezien in Nederland, maar mocht dit een succes worden in de V.S. dan zullen we het snel genoeg zien!
–
Bedankt voor het lezen van dit blog!