Goed vindbaar zijn in Google zorgt ervoor dat je zichtbaar bent voor je klanten en in contact komt met potentiële klanten.

Bel mij hierover

Mobiel is een trend die niet meer te ontwijken is. Twinternet verzorgt AdWords campagnes voor tablet, mobiel en desktop.

Meer informatie

Met een SEO of SEA campagne zorgen we ervoor dat potentiële klanten gaan klikken op jouw website om met jullie om tafel te gaan.

Bel mij hierover

Met lokale dienstpagina’s zorgen voor meer potentiële klanten

Gepubliceerd op 6 april 2015 door Bryan Berendsen

Dit artikel is waardevol voor zowel MKB-bedrijven als ZZP’ers. Hierin wordt behandeld hoe je met lokale dienstpagina’s voor klanten zorgt. Dit blog is zo geschreven dat je direct kan beginnen met het aanmaken en schrijven van pagina’s.

 

Dienst- of productpagina’s zijn erg handig om jouw doelgroep te laten weten wat jouw product of dienst voor hen kan betekenen wanneer zij dit afnemen. Deze pagina’s kunnen verschillende doelen hebben zoals: informeren, actie ondernemen of iets elders. Maar met dienstpagina’s kan je er ook voor zorgen dat je potentiële klanten naar jouw website of webshop trekt vanuit de zoekmachine Google. Dan gaat het wel om lokale dienst- of productpagina’s waarmee je lokale geïnteresseerden kan trekken.

 

Als voorbeeld: een loodgieter haalt zijn klanten uit de regio en dan met name uit de plaatsen: Arnhem, Duiven en Zevenaar. Deze loodgieter heeft veel klanten binnengehaald door mond-tot-mond reclame door zijn huidige klanten. Om zijn aandeel in deze plaatsen te vergroten kan de loodgieter kiezen voor dienstpagina’s gericht op deze plaatsen in combinatie met een goede referentie uit de buurt.

Een lokale dienstpagina schrijven en uitvoeren

 

Bij het schrijven van de lokale dienstpagina ga je een pagina schrijven over de dienst die je levert in een specifiek gebied. In het eerdergenoemde voorbeeld zou dat kunnen zijn “Loodgieter uit Arnhem”. Deze pagina wordt dan geschreven voor de mensen in de omgeving van Arnhem die op zoek zijn naar een loodgieter.

 

Het is hierbij ontzettend belangrijk dat je jouw doelgroep duidelijk hebt. Hoe wenst men aangesproken te worden, bijvoorbeeld. Wanneer je jouw doelgroep in kaart hebt gebracht, kan je een gerichte pagina op hem en haar schrijven. Bij het schrijven kan je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire & Action) aanhouden. Schrijf je teksten wervend en gericht op de doelgroep, benoem daarbij jouw USP’s (wat maakt jouw product/dienst/bedrijf uniek). Als overtuiging kan je ervoor kiezen om een referentie uit de buurt toevoegen van iemand die erg tevreden is met jouw dienstverlening. Dit kan de bezoeker overtuigen. Wil jij dat de bezoeker actie onderneemt, plaats dan onderaan een button of een één á twee regels tekst om de bezoeker aan te zetten tot actie, bijvoorbeeld: Neem contact met mij op! Een pagina kan er als volgt uitzien:

 

lokale dienstpagina's zorgen voor klanten

 

De pagina hierboven is een voorbeeld van hoe de pagina eruit kan gaan zien. Deze pagina is gericht op mensen die op zoek zijn naar een vliegles in de buurt van het vliegveld in Teuge. Daarbij is het essentieel dat je ervoor zorgt dat je title tag, url en meta description gericht zijn op het zoekwoord. Dat wanneer men jouw pagina tegenkomt in Google op het zoekwoord, dat men ook daadwerkelijk ziet dat de pagina over het onderwerp gaat in de die specifieke omgeving. Zie hieronder een voorbeeld van het zoekresultaat in Google:

 

 

lokale dienstpagina's zorgen voor klanten

 

Door op deze lokale zoekwoorden te scoren zorg je ervoor dat je potentiële klanten trekt. En waarom zijn alle bezoekers via dit zoekwoord potentiële klanten, omdat men al heel duidelijk in de tweede fase van het besluitvormingsproces zit (informatieverzameling). Zij hebben de behoefte aan een loodgieter bijvoorbeeld en gaan nu informatie verzamelen om vervolgens de alternatieven te evalueren. Deze bezoekers (ofwel potentiële klanten) zijn ontzettend waardevol. Zorg jij met jouw pagina voor dat je ze overtuigt, dan heb jij er een nieuwe klant bij!

 

Zodra de pagina is aangemaakt scoor je niet direct in Google, dat kan even duren. Nadat jouw pagina is ingelezen door Google, kan het snel gaan. Laat de pagina goed aansluiten op jouw doelgroep zodat Google het als relevant gaat beschouwen voor de zoekopdracht waar jij je op focust. Onthoud dit: schrijf de pagina wervend, gericht op de doelgroep en het zoekwoord.

 

Bedankt voor het lezen van dit blog. Mocht je nog vragen hebben, Twitter naar ons @InternetTwins of mail ons even!

Twinternet werkt onder meer samen met Columbuz Online Marketing Meer partners

Adresgegevens

Bezoekadres
Twinternet

Pittelderstraat 10
6942 GJ Didam

Telefoon: 06-34264267
E-mail: bryan@twinternet.nl

Contact opnemen