Gepubliceerd op 7 januari 2015 door Kevin Berendsen
Het is ontzettend leuk wanneer je meer dan 1.500 bezoekers per maand hebt, maar hoe groot is de groep dat ook daadwerkelijk actie onderneemt in de vorm van een aankoop, een contactaanvraag of iets elders. Velen ondernemers zien hun eigen website met 1.500 bezoekers per maand als een succesvolle website en gaan ervan uit dat het verder wel goed zit. Maar lijkt het jou niet veel interessanter om potentiële klanten op jouw website te krijgen in plaats van bezoekers?
Dit kom ik redelijk vaak tegen in de praktijk, vandaar dat er een aanleiding is om dit blog te schrijven en ondernemers eens aan het denken te zetten over hun eigen website. Ik ben van mening dat ondernemers veel te weinig uit hun website halen op het gebied van SEO. Een ondernemer kan dit zichzelf afvragen door de volgende vragen te stellen:
Blijkt dat je op beide vragen het antwoord ‘Nee’ geeft, dan zou het weleens zo kunnen zijn dat je veel bezoekers trekt naar jouw website, maar dat deze bezoekers helemaal niets te maken willen hebben met jouw website of dienst.Dat klinkt wellicht heel hard, maar wanneer deze conclusie getrokken wordt, openen er zich weer tig andere deuren. Daarbij dient een kanttekening geplaatst te worden dat een hoog bouncepercentage veroorzaakt kan worden door een blog en wanneer dit blog jou indirect conversie oplevert, dan is een hoog bouncepercentage zo’n groot probleem nog niet.
Door deze conclusies te trekken als ondernemer kan jij ervoor gaan zorgen dat je geen bezoekers meer trekt, maar enkel potentiële klanten. Dit kan door middel van SEO, daarmee kan je ervoor zorgen dat je de juiste bezoekers trekt. Voordat je begint met SEO zorg je ervoor dat je uitzoekt via welke zoekwoorden jouw potentiële klanten hopen het product te vinden waarnaar ze op zoek zijn. Focus je op deze belangrijke zoekwoorden en zorg ervoor dat je vindbaar bent.
Als ondernemer zorg je er hiermee voor dat je bezoekers op jouw website gaat krijgen die daadwerkelijk op zoek zijn naar jouw product of dienst en daarmee kan je aanzienlijk het conversiepercentage verhogen.
Kortom: je gaat zorgen voor potentiële klanten in plaats van bezoekers.