Goed vindbaar zijn in Google zorgt ervoor dat je zichtbaar bent voor je klanten en in contact komt met potentiƫle klanten.

Bel mij hierover

Mobiel is een trend die niet meer te ontwijken is. Twinternet verzorgt AdWords campagnes voor tablet, mobiel en desktop.

Meer informatie

Met een SEO of SEA campagne zorgen we ervoor dat potentiƫle klanten gaan klikken op jouw website om met jullie om tafel te gaan.

Bel mij hierover

Wat zijn highlight extensies?

Gepubliceerd op 25 april 2015 door Bryan Berendsen

Dit blog staat in het teken van highlight extensies van Google AdWords. Er wordt dieper ingegaan op wat highlight extensies nu zijn, wat je ermee kan gaan doen en hoe je het zelf effectief in kunt gaan zetten bij jouw advertenties in Google. We beginnen met het uitleggen van highlight extensies.

Highlight extensies

Een highlight extensie is een uitbreiding op jouw huidige advertentie in Google AdWords. Met deze extensie kan je ervoor zorgen dat je meer unieke kwaliteiten kwijt kunt in jouw advertentie ofwel meer punten om een klant te overtuigen van jouw product of dienst. Deze extensie is heel gemakkelijk toe te voegen aan een AdWords advertentie via het volgende: Ga naar Campagnes -> Bovenin in het menu naar Advertentie-extensies -> In het menu onder Advertentie-extensies druk je op Weergeven en kies je Highlight extensies -> Nu kan je onderaan op de de rode knop met +Extensie drukken om een highlight extensie aan te maken!

Als je een highlight extensie hebt toegevoegd aan jouw campagne, kan dat er als volgt uitzien:

 

Highlight extensies

Wat kan je met highlight extensies doen?

Met highlight extensies kan je als bedrijf met een advertentie in Google, waardevolle informatie toevoegen die normaal niet hadden gepast in de huidige tekens, zoals hierboven: “Gratis advies in de showroom”. Dit past er niet bij in de advertentie, maar dit kan jou als koper van een keuken wel overtuigen om eens langs te gaan voor gratis advies. Daarom is een highlight extensie heel erg effectief voor extra overtuiging van de doelgroep. Het is heel erg belangrijk dat je het niet inzet om zoveel mogelijk te vermelden, maar dat het een doel heeft en relevant is op de advertentie. Kies je voor relevante en waardevolle informatie, dan verhoog je gegarandeerd het aantal mensen dat doorklikt op jouw advertentie (CTR).

Hoe kan ik highlight extensies effectief inzetten?

Highlight extensies kan je effectief inzetten om bijvoorbeeld jouw USP’s naar voren te laten komen. Stel dat je een dakdekker bent in de regio en bied jij service die jouw concurrenten niet bieden, dan kan dit van waarde zijn op jouw advertentie, als jouw doel is om mensen nieuwsgierig te maken naar jouw diensten als dakdekker. Er zijn een aantal voorwaarden waarmee rekening gehouden moet worden bij het maken van highlight extensies. Je zit gebonden aan maximaal 25 tekens, je moet minimaal twee highlight extensies toevoegen en deze extensies worden alleen weergegeven bij advertenties op positie 1 t/m. 3. Kortom: voeg een USP toe aan jouw huidige advertentie, die aansluit op jouw advertentie en het doel wat je ermee wilt bereiken. Dan ga je aanzienlijk jouw CTR verhogen van de advertenties!

 


Bedankt voor het lezen van dit blog. Mocht je nu nog meer vragen hebben omtrent de highlight extensies, stuur gerust een mailtje naar bryan@twinternet.nl.

Twinternet werkt onder meer samen met Columbuz Online Marketing Meer partners

Adresgegevens

Bezoekadres
Twinternet

Pittelderstraat 10
6942 GJ Didam

Telefoon: 06-34264267
E-mail: bryan@twinternet.nl

Contact opnemen